10 Temmuz 2023

TÜVTÜRK Hakem Heyeti kararını umursamıyor

TÜVTÜRK, kararları İcra İflas Kanunu (İİK) açısından mahkeme kararı sayılan Tüketici Haken Heyeti'nin (THH) vatandaş lehine verdiği kararını yerine getirmeyeceğini açıkladı.

TÜVTÜRK’ün araç muayenesinde vatandaşlar tarafından kredi kartı ile yapılan ödemelerden ilave ‘kredi kartı ile ödeme farkı’ alması Tüketici Hakem Heyeti’nce (THH) ‘ayıplı hizmet’ olarak nitelendirdi. TÜVTÜRK’ün tahsil ettiği paranın iade edilmesi yönünde karar verdi. 

Ancak TÜVTÜRK, kararları İcra İflas Kanunu (İİK) açısından mahkeme kararı sayılan THH’nin vatandaş lehine verdiği kararını yerine getirmeyeceğini açıkladı. TÜVTÜRK’ten iade bedelinin İcra İflas Kanununa göre icra takibi ile tahsil edilebileceğine dikkat çekiliyor. 

Tahsil edilen tutarların çok küçük oluşundan dolayı TÜVTÜRK’ün kimsenin icra takibi yapmayacağına güvendiğine işaret edilmesi üzerine, ben bu tutarla ilgili icra takibi başlatacağım. 

Konu 2022 yılının Ağustos ayında yaşandı. Şahsıma ait aracımı TÜVTÜRK muayenesinde kredi kartı ile yaptığım ödemede, ayrıca 12,41 lira kredi kartı ödeme farkı alınması üzerine THH’e yaptığım itiraz üzerine gelişti.

THH 24 Kasım 2023 tarihinde kredi kartı ile yapılan ödemelere ‘fark’ alınması şeklinde ilave bir ücretin alınamayacağına hükmetti. Tahsil edilen 12.41 lira tutarın da tarafıma iade edilmesi gerektiği yönünde karar verdi.

Lehime verilen kararı sosyal medya hesabımda “Uyanık olun. TÜVTÜRK’ün kredi kartı ödemesinde aldığı ilave ücret hukuksuz…” başlığı ile 21 Aralık 2022 tarihinde paylaştım.

Meraklısı: Buradan okuyabilir

Lehime olan kararı ekleyerek TÜVTÜRK Müşteri Hizmetleri yetkililerine mail üzerinden göndererek 12,41 liralık tutarın tarafıma iadesini istedim.

Aradan neredeyse 1 yıla yakın bir zaman geçti. Ben de takibini unuttum açıkçası…

TÜVTÜRK yetkilileri bana mail üzerinden 20 Mayıs 2023 tarihinde dönüş yapmış, aynı mail sıralaması üzerinden cevap gönderilince, bana gelen yoğun mailler arasında doğrusu cevabı kaçırmışım. 

Ardından geçtiğimiz günlerde sosyal medyada yeniden ismim kullanılarak haber konusu yapılınca, TÜVTÜRK müşteri hizmetlerine son durumu yeniden sordum.

Benden istedikleri belgeler üzerine gönderdiğim Hakem Heyeti Kararı karşısında Hukuk Departmanlarının yaptığı değerlendirmeyle ilgili tarafıma yapılan açıklama da aynen şöyle denilmiş:

“Öncelikle tarafımızla iletişime geçtiğiniz için teşekkür ederiz. Konu Hukuk Departmanımız tarafından incelenmiş olup, para iadesinin yapılamayacağı konusunda tarafımıza bilgi ulaşmıştır. Bilgilerinize sunar, güvenlikli yolculuklar dileriz. Saygılarımızla.”

Şimdi Tüketici Hakem Heyeti Kararları, İcra İflas Kanunu açısından mahkeme ilamı ile aynıdır. 

Dolayısıyla lehime karar veren THH’nin bu kararına rağmen, 12.41 lira tutarında haksız alınan tutarı ödememeleri halinde icra takibi başlatmam gerekeceğini biliyorlar.

Ancak tutarın küçük oluşundan dolayı, ben dahil hiç kimsenin uğraşmayacağını düşündükleri dile getiriliyor. Bu nedenle de yüzbinlerce araç muayenesini kredi kartı ile ödeyen kesimlerden aldıkları tutarın ‘haksız’ olduğunu anlamalarını sağlamak için icra takibi başlatacağımı belirtmek istiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

cemilcahitsaracoglu.blogspot.com