15 Ocak 2021

Yukarı tarla tohumları!



Halk arasında çok kullanılırmış! Ben annemden duyardım.

Türkiye’ye gelen 3 milyon doz aşının öncelikle ihtiyacı olan kesimlerin dışındakilere de uygulanmasıyla ilgili gündem oluşunca aklıma geldi bu söz.
1 milyon dozun sağlıkçılar için ayrılmasının ardından, kalan 2 milyon dozun kimlere vurulduğu sosyal medyada tartışılınca yani.

Siyasetçilerle başladı aşılamalar.

Abartıldı iş Ak Parti Merkez Yürütme Kurulu (MYK) üyelerine kadar uzandı.

Acaba eşleri ve 18’ini dolduran çocuklarına da vuruldu mu?

Tam bunları düşünürken, o söz geldi aklıma.

Bizim matbuattan da bazı arkadaşlar, ‘kamuoyunu aydınlatmak amacıyla haber peşinde koştukları için, virüse maruz kalma ihtimali olan gazetecilerin de aşılamada ilk sıralarda olması gerektiği’ yönünde paylaşımları olunca…

Bu memlekette ‘ben de yukarı tarla tohumuyum’ diyen ne kadar çok insan varmış demeden geçemedim.

Hatta bunlar arasında biraz daha ileri gidenler oldu.

‘Gazeteci örgütleri, cemiyetleri neden bu konuda adım atmaz’ diyenler oldu!

Onlara da terk etmek üzere olduğum whatsApp’tan yazdım:

Neden biz gazetecilerin aşı olacaklar arasında öncelikli sıramız olsun?

Gazeteci örgütlerinin hali ise bizden daha perişan!

İşsiz kalan gazeteciler olduğunda sesleri çıkmaz.

Gazetecilerin işsiz kalmaları için yayın kuruluşları kapatıldığında sesleri çıkmaz.

Ama o yönetim kurulu üyelerinden ‘hayatta kalmak’ için aşılamada gazetecilerin de öncelikli sırada olması için çabalamaları gerektiğini nasıl doğru bulabiliriz.

Şimdi herkese sormak istiyorum!

Kimler kendinin ‘yukarı tarla tohumu’ olduğunu düşünüyor?

Yani ‘benim canım sizden daha kıymetlidir’ kimler diyor?

‘Önce ben aşı olmalıyım’ kimler diyor?

55 yaşına gelmiş biri olarak, daha aşı için sıram bile gelmemişken, Ak Parti’nin MYK üyeleri ya da siyasi manevra gereği diğer parti liderlerine ‘eşit davranıyoruz’ oyununu oynayanlardan aynı iltiması istemek ne kadar doğru?

Tam yazıya oturmuşken, Fransa’dan sosyal medyaya düştü!

Beğenmediğimiz! Fransa’da siyasetçiler olaylara nasıl bakıyor!

Aynı zamanda doktor olan Fransa Sağlık Bakanı parlamentoda vekillere aşılama önceliği tanınması teklifine karşı çıkıyor. Hatta o vekillere ‘halka örnek olmak istiyorsanız sıranızı bekleyin’ diyor.

Kendisinin de 50 yaşın altında olduğunu ve sırasını bekleyeceğini söylüyor ve düşüncelerini şöyle dile getiriyor: “50 yaşın altındakilerin sıra gelinceye kadar kendimi bu virüse karşı korumaktan mutluluk duyacağım. Virüse yakalanmamayı ve bulaştırmamayı diliyorum. Ancak örnek olmak; sakin şekilde anlayışlı, kendinizi ve çevrenizdekileri korum arzusuyla sıranızı beklemektir.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

cemilcahitsaracoglu.blogspot.com