21 Kasım 2020

Akaryakıtçılar tedirgin



İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü’nce uygulamaya konulan Coronavirüs tedbirleri kapsamındaki yönetmelik hatalı cümle kuruluşları nedeniyle toplumda ciddi kafa karışıklığına yol açtı. Bakanlık durumu ancak Cuma günü gece saatlerinde netleştirdi.
Ancak, yönetmelikteki hatalar bununla da kalmadı, yönetmelik gereği bazı işletmelerde nöbetçi uygulamasının aslında o işyerlerinin tehlikeli bir duruma düşürmesi ihtimalinin olduğu görüldü.

Buna göre, özellikle genelge kapsamında yasağın uygulanacağı akşam saatlerinde işyerlerinde işleri gereği parlayıcı ve patlayıcı madde bulunduran akaryakıt istasyonlarının kapatılması bu kesim esnafta huzursuzluk yarattı. İstasyonlar genelgeye göre, yerleşim merkezleri için her 50 bin nüfusa bir adet ve il sınırları içindenr geçen şehirlerarası karayolu ve varsa otoyol üzerinde her 50 kilometre mesafe dahilinde bir adet istasyon nöbet sistemiyle çalışacak.

Konuyu değerlendiren Enerji Petrol Gaz İkmal İstasyonları İşveren Sendikası (EPGİS) Başkanı Fesih Aktaş ise bu şekildeki uygulamanın ortaya çıkaracağı olumsuzluklara değindi. Bu kapsamda, salgın dolayısıyla uygulanan sokağa çıkma yasağı sürecinde nöbetçi akaryakıt istasyonu uygulamasında ciddi sorunlar olabileceğini anlatan Aktaş, akaryakıt istasyonlarının parlayıcı ve patlayıcı madde bulunduran çok tehlikeli sınıfa dahil işletmeler olduğunu kaydetti.

İSTASYONLAR KAPATILMAMALI

Aktaş, İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü’nün yönetmeliğinde “üretim, imalat ve tedarik zincirleri”nin açık tutulması maddesinin olduğuna da işaret ederek, “tedarik sisteminin ana besleyici kanalı olan akaryakıt istasyonlarını kapatmak doğru bir karar olmamıştır” dedi. Ancak bu düzenlemenin yapılacağı süreye kadar yasağın uygulandığı dönemlerde merkezi istasyonlarda en fazla 3, kırsalda daha az personelle sadece sokağa çıkma izni bulunan araçlara hizmet verilmesi önerisinde bulundu.

Bu işletmelerin güvenliğinin garanti altına alınmasının zorunlu olduğuna vurgu yapan Aktaş, “Fiili olarak işletmelerin kapanması, kamu mal ve can güvenliği açısından ciddi risk oluşturuyor. Bu nedenle kapalı kalacak istasyonlarda 1 ya da 2 personelin güvenliği sağlamak ve acil durum müdahalesi için bulunması önemlidir” değerlendirmesi yaptı.

Mevcut hazırda bulunması zorunlu olan bu personel ile istasyonlarda satışları sürdürebileceklerini anlatan Aktaş, “Zira istasyonların bağımsız şekilde aldığı ve dağıtım firmalarınca alınan kamu ihaleleri nedeniyle zorunlu olduğu ikmal şartını yerine getiremeyeceklerdir” diye konuştu.

ARAÇLARIN HİZMETİ TEHLİKEYE GİREBİLİR

Aktaş bir önemli uyarısını da nöbetçi olan istasyonların emniyet, ambulans, jandarma ve itfaiye araçları gibi acil durum için kullanılan araçların akaryakıt ikmallerine yakın olmamaları nedeniyle yaptı. Bu durumda araçlara ikmalin yapılamama riskinin ortaya çıkacağını ve araçların hizmetinin tehlikeye girebileceğine dikkat çeken Aktaş, “Bu nedenle yasaklama süreleri içinde nöbetleşe istasyon uygulamasından vazgeçilip 13 bin civarında olan istasyonların tamamı açık olmalıdır” tespiti yaptı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

cemilcahitsaracoglu.blogspot.com